Ελληνική Αγροτική Ανάπτυξη

Ελληνική Αγροτική Ανάπτυξη

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Ο δεύτερος εγκέφαλός μας

Είναι γνωστή η θεωρία ότι, στο ευρύτερο πεπτικό μας σύστημα, υπάρχει ένας " δεύτερος εγκέφαλος". Είναι ο πεπτικός εγκέφαλος, που παράγει σεροτονίνη και περίπου σαράντα ακόμα νευροδιαβιβαστές και μεσολαβητές, μέσω των οποίων τα διάφορα μέρη του επικοινωνούν μεταξύ τους, αλλά και με τον κρανιακό εγκέφαλο. Ετσι , καθίσταται φανερή η άμεση σχέση διατροφής και ψυχικής διάθεσης.
Υπάρχουν λοιπόν τροφές που μπορούν να συμβάλουνσημαντικά στη βελτίωση της διάθεσης. Ορισμένες από τις βασικότερες είναι και οι παρακάτω :

1. Καρύδια : Απο τις καλύτερες πηγές αμινοξέων, ωφέλιμων λιπαρών, υδατανθράκων αργής καύσης, βιταμινών Β , μαγνησίου και αντιοξειδωτικών.

2. Κρέας άπαχο : Το ψαχνό γαλοπούλας, κοτόπουλου, μοσχαριού ή χοιρινού περιέχει πρωτείνες , σίδηρο και βιταμίνες Β- συστατικά απαραίτητα για το νευρικό σύστημα.

3. Λιπαρά ψάρια : Πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που συνεισφέρουν στη βελτίωση του ψυχισμού και της πνευματικής ενέργειας αλλά και στην ελάττωση του κινδύνου για την εμφάνιση κατάθλιψης

4. Μπανάνες : Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο τη γλυκόζη, ένα σάκχαρο που η μπανάνα περιέχει σε υψηλό ποσοστό. Το φρούτο αυτό λειτουργεί τονωτικά και βοηθά την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου.

5. Σπανάκι : Περιέχοντας μαγνήσιο, το σπανάκι βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων της κορτιζόλης, την ορμόνη του στρές.

6. Γλυκοπατάτες : Περιέχουν βιταμίνη Β6 , η οποία βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης, δημιουργώντας στον οργανισμό ένα αίσθημα ηρεμίας.

7. Όσπρια : Οι πρωτείνες των οσπρίων συμβάλλουν στη διατήρηση της ψυχικής ισορροπίας, γιατί ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο και στο πεπτικό σύστημα. Οι φυτικές τους ίνες συμβάλλουν και στη σταθεροποίηση των επιπέδων του σακχάρου, αποτρέποντας έτσι τις απότομες μεταπτώσεις ενέργειας.

8. Πιπεριές και πιπερόριζα : Και τα δύο είναι ισχυρά αντικαταθλιπτικά και βελτιωτικά της διάθεσης.

9. Μη επεξεργασμένες τροφές ( τρόφιμα ολικής αλέσεως, σπόροι, κλπ): Διατηρούν σε φυσιολογικά επίπεδα τη χημεία του εγκεφάλου, οδηγώντας σε υψηλό επίπεδο συγκέντρωσης, ηρεμίας και ευδαιμονίας.

10.Αβοκάντο , ελιές, δημητριακά, φρούτα και λαχανικά : Σημαντικές πηγές υδατανθράκων. Διατηρούν σταθερές την ενέργεια και την διάθεση και μειώνουν τις πιθανότητες για έντονες εναλλαγές της διάθεσης.

11. Μαύρη σοκολάτα : Περιέχει ουσίες που βελτιώνουν τα επίπεδα φαινυλαιθυλαμίνης, τρυπτοφάνης ( που συντελεί στην αύξηση σεροτονίνης) αλλά και καφείνη, σελήνιο, μαγνήσιο και φλαβονοειδή που τονώνουν και ενισχύουν την καλή διάθεση. Συνιστάται αραιή κατανάλωσή της γιατί οδηγεί σε τροφοεξάρτηση.

12. Καφές : Σε μικρές δόσεις ( το πολύ 2 φλιτζάνια ημερησίως) ενεργοποιεί το κεντρικό νευρκό σύστημα και προκαλεί ευεξία. Θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.

Πηγή : ΕΣΟΠΤΡΟΝ-ΣΕΙΡΑ NEXUS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου