Το Ελληνικό κράτος αποφάσισε να αξιοποιήσει 3.000.000 στρέμματα, δίδοντας τα σε Έλληνες αγρότες και επενδυτές έναντι 5 ερώ / στρέμμα. Πρώτη επιλογή θα είναι οι Νέοι αγρότες, αλλά και οι παραγωγοί έως 30 ετών, οι απόφοιτοι Γεωπονικών ή Τεχνολογικών σχολών κ.α
Κύριος στόχος αυτής της κίνησης είναι να ενισχυθεί η αγροτική παραγωγή.
Η ανακοίνωση όμως της Κυβέρνησης δεν λύνει τα διαρθρωτικά προβλήματα της Ελληνικής αγροτικής παραγωγής. Είναι γνωστό σε όλους το σύστημα των μεσαζόντων, των ελληνοποιήσεων και των εισαγωγών γεωργικών προϊόντων. Είναι γνωστό ότι τα Ελληνικά Γεωργικά προϊόντα πάσχουν από συστήματα πιστοποίησης – ποιότητας, από μεταποίηση και συσκευασία, αλλά και από εφαρμογή Γεωργικής έρευνας (Ελληνικές ποικιλίες, παραδοσιακά συστήματα παραγωγής κα) που τελικά φέρνουν ως αποτέλεσμα την απώλεια των συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων, που θα τους έδιδαν προστιθέμενη αξία.
Και ενώ χρόνια τώρα θα περίμενε κανείς να γίνουν κάποια σωστά βήματα προς την κατεύθυνσης της διαφάνειας, των ελέγχων και της έρευνας, συνεχίζεται το παιχνίδι της υποσχεσιολογίας και της πώλησης ελπίδας. Ας μπουν επομένως άλλα 3.000.000 στρέμματα, ας πέσουν οι τιμές και ας περιμένουν οι φίλοι καλλιεργητές τον έμπορο για να πουλήσουν την παραγωγή τους.
Αλήθεια. Κάποιος σχεδιασμός ή προγραμματισμός υπάρχει στο τι, πως, με τι και γιατί, θα πρέπει να καλλιεργηθούν άλλα 3.000.000 στρέμματα; Κάποια μελέτη έγινε για το κέρδος των παραγωγών ή το όφελος του κράτους;
Η απάντηση είναι ότι όσοι ασχοληθούν με την γεωργία θα πρέπει να υπολογίζουν περισσότερο στον εαυτό τους και στις νέες μεθόδους εμπορίας για να διασφαλίσουν το εισόδημα τους. Ως τέτοιες μέθοδοι ενδεικτικά αναφέρονται :
1. Συμβολαιακή παραγωγή : Ο παραγωγός πρώτα εξασφαλίζει την διάθεση τής παραγωγής του υπογράφοντας συμβόλαια με τους αγοραστές των προιόντων του ( super markets ή άλλους φορείς διάθεσης τροφίμων) και μετά προχωρά σε καλλιέργεια. Σε πολλές περιπτώσεις ο αγοραστής προμηθεύει με εφόδια ( σπορόφυτα κλπ.) τον παραγωγό προμηθευτή του ώστε το προιόν να είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές που απαιτεί η αγορά του.
2. Ηλεκτρονικό εμπόριο : Η ανάπτυξη αυτής της μορφής εμπορίου παρουσιάζει το πλεονέκτημα της διαφήμισης και προώθησης των προιόντων σε αγορές σ' όλο τον κόσμο. Ηδη πολλές ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις διοχετεύουν παραδοσιακά ή/καί βιολογικά προιόντα σε επιλεγμένα καταστήματα του εξωτερικού με μεγάλη επιτυχία.
Κάθε επιχειρηματική προσπάθεια έχει τους κινδύνους και τις ευκαιρίες της. Στα χέρια των νέων αγροτών βρίσκεται η καλλύτερη δυνατή διαχείριση αυτών που μας προσφέρει η ελληνική γή.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου