Ελληνική Αγροτική Ανάπτυξη

Ελληνική Αγροτική Ανάπτυξη

Κυριακή 26 Ιουνίου 2011

Στήριξη των ελληνικών προϊόντων

Στο πλαίσιο του σύγχρονου παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος, νέες προοπτικές δημιουργούνται για την προβολή των επώνυμων ποιοτικών προϊόντων της χώρας μας στην εσωτερική αγορά, αλλά και για τις εξαγωγές προς τις διεθνείς αγορές. Η στήριξη των ελληνικών προϊόντων ανοίγει πολλαπλές διόδους τόσο σε εμπόρους όσο και παραγωγούς, ενώ βοηθά την εγχώρια οικονομία και κάνει τη χώρα μας πιο ανταγωνιστική σε σχέση με άλλες παραγωγούς χώρες.

Στηρίζω τα εγχώρια προϊόντα σημαίνει δημιουργώ ή διατηρώ θέσεις εργασίας, ενώ με τις εξαγωγές στηρίζω το εμπορικό ισοζύγιο, εισάγω συνάλλαγμα. Άρα με τη στήριξη των ελληνικών προϊόντων μπορεί να μειωθεί η ανεργία, να σταματήσει το κλείσιμο των καταστημάτων, να στηριχτούν ο εσωτερικός τουρισμός, οι αγρότες μας, οι Έλληνες παραγωγοί, η ελληνική οικονομία.

Την ανάγκη υποστήριξης των εγχώριων προϊόντων –τα οποία είναι και φθηνότερα και ποιοτικότερα από τα αντίστοιχα εισαγωγής, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά φρέσκα προϊόντα αγροτικής παραγωγής– συνειδητοποιούν όλο και περισσότεροι θεσμικοί και μη παράγοντες.
Η οικονομική κρίση αλλά και το γεγονός ότι πολλοί κατάλαβαν πλέον ότι σε μεγάλο βαθμό η χώρα μας εξαρτάται από εισαγωγές προϊόντων που μέχρι πρότινος παρήγε η χώρα μας και τα εξήγε, ευαισθητοποίησε μεγάλη μερίδα θεσμικών και μη.

Έτσι, τα σούπερ μάρκετ, αποδεχόμενα σχετική πρόταση του «Κινήματος Πολιτών - Καταναλώνουμε Ό,τι Παράγουμε», έχουν ανακοινώσει ότι εντός του Ιουνίου θα ξεκινήσουν δράσεις ενημέρωσης των καταναλωτών προκειμένου να προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα. Σε ανακοίνωσή της, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) αναφέρει ότι τα περισσότερα μεγάλα σούπερ μάρκετ δέχτηκαν το αίτημα να στηρίξουν ενεργά τον αγώνα για την προτίμηση των ελληνικών προϊόντων.

Καμπάνια αλά ελληνικά
Συγκεκριμένα, τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, My Market, Βερόπουλος, Θανόπουλος, Γαλαξίας και Χαλκιαδάκης θα εκτυπώσουν αφίσες στις οποίες θα προβάλλεται το σύνθημα «Ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά».

Το σύνθημα θα τυπωθεί και στις πλαστικές τους σακούλες. «Οι Έλληνες καταναλωτές θα έχουν ακόμα μία ευκαιρία να σκεφτούν και να συνειδητοποιήσουν ότι η προτίμηση των ελληνικών προϊόντων αποτελεί καθήκον όλων μας. Έτσι, μετέχουμε κι εμείς οι πολίτες ενεργά στη μάχη για την καταπολέμηση της ανεργίας, τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της βιοτεχνίας και της βιομηχανίας μας, τη στήριξη των αγροτών και παραγωγών μας, του τουρισμού μέσα στη χώρα μας. Έτσι, στηρίζουμε την εθνική μας οικονομία» σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΓΣΕΒΕΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σημαντικότερα εξαγόμενα προϊόντα είναι μεταξύ άλλων το ελαιόλαδο, ο κρόκος Κοζάνης, η μαστίχα, ενώ σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα εμφανίζουν τα μήλα, τα μεταποιημένα ροδάκινα και πολλά ακόμη προϊόντα. Σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα παρουσιάζουν επίσης πολλά προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), όπως τυριά και ποτά.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το Κίνημα Πολιτών - Καταναλώνουμε Ό,τι Παράγουμε, που δημιουργήθηκε με τις υπογραφές πολιτικών, ακαδημαϊκών, συνδικαλιστών και επιχειρηματιών, έχει συνδράμει αρκετά στη στήριξη των εγχώριων προϊόντων.

Στόχος αυτής της κίνησης είναι η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης σχετικά με την προτίμηση ελληνικών προϊόντων. Η πρωτοβουλία απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες και στοχεύει, μέσω της ανακύκλωσης του εισοδήματος, στη διατήρηση των θέσεων εργασίας. Ειδικότερα, η ΕΣΕΕ προτείνει:

■ Προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων, με στόχο την αύξηση της ζήτησης και συνακόλουθα της αύξησης της παραγωγής τους.
■ Επενδύσεις για την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων-υπηρεσιών και συνολικά της οικονομίας, με σκοπό τη μείωση του κόστους μέσα από την αύξηση της εγχώριας παραγωγής.
■ Ενημέρωση των ξένων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα, ώστε να αυξηθεί η δυναμική των εξαγωγών.
Τέλος, στοιχεία δείχνουν ότι 6 στα 10 προϊόντα που καταναλώνουν οι Έλληνες προέρχονται από το εξωτερικό. Επιπλέον, οι Έλληνες δαπανούν 9 δισ. ευρώ το χρόνο σε προϊόντα-μαϊμού, ενώ κλάδοι, όπως αυτοί της υπόδυσης και των τροφίμων, παρ’ ότι απαξιώνονται στη χώρα μας, γνωρίζουν απρόσμενη απήχηση στην Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ.

Source : citypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου